Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below...

Powered By EXEIdeas

miercuri, 11 septembrie 2013

Discurs de Roşia

Despre Roșia  Montană sunt atât de multe de spus încât nu-mi ajunge un articol, nici două, nici nouă , dar azi mă doare tare un aspect, ăștia strică ce am abia am reușit noi să consolidăm, cu greu, în mulți ani de zile (eu doar în 4, alții în 7, alții în 14) – mobilizare și informarea oamenilor.


Nu dați crezare vrăjelilor ieftine marca Ponta și Antonescu.


Adică nu-i credeți când spun că resping legea, îainte să ajungă la putere se băteau cu pumnii în piept că sunt împotriva proiectului de exploatare, când au ajuns la putere au fost pro, după ce au ieșit peste 25 000 de oameni în stradă au fost din nou contra. Păi cum vine asta? Adică nu aveți coloană vertebrală? Adică ne mințiți? Bine, noi nu vă mai credem! Nu vă mai credem pentru că:

 “PNL Alba nu susține actualul proiect de lege privind Roșia Montană În legătură cu ultimele decizii privind proiectul de la Roşia Montană, PNL Alba precizează că trebuie să se facă o distincţie foarte clară între proiectul de exploatare minieră de la Roşia Montană şi proiectul de lege trimis în Parlament de către premierul Victor Ponta. “ se arată într-un comunicat de presă.
Victor Ponta spunea azi: Proiectul Roşia Montană este un proiect important. Vorbim şi de consecinţele negative, avem 6% redevenţe, nu mai mult, de efectele asupra judeţului Alba, de investiţiile străine. Vreau să prezint România ca o ţară deschisă investiţiilor. Judeţul Alba îl ştergem de pe harta economică“
Purtătorul de cuvânt PSD: "Noi, cei din Partidul Social Democrat, ne vom pronunţa oficial asupra proiectului de la Roşia Montană doar după dezbaterea serioasă şi ascultarea tuturor părţilor şi argumentelor" și "Este datoria oricărui politician responsabil să trateze serios dezbaterea, să asculte punctele de vedere ale ambelor tabere – şi a celor care vor locuri de muncă, şi a celor care pun accent pe protecţia mediului şi a resurselor. În caz contrar, am da dovadă de demagogie pe o chestiune de interes naţional".


Toate declarațiile au fost pe data de 10.09.2013, adică la o zi după ce au trâmbițat că resping acest proiect. De aici concluzia e simplă, scopul acestor declarații a fost demobilizarea celor care au reușit să se mobilizeze, a fost un șmecherie de comunicare a lui Victor Ponta în strânsă alianță cu RMGC.
De altfel, tot de azi, atitudinea permisivă și pacifistă a jandarmilor se apropie de sfârșit. Au început să-și arate colții și să  elibereze cât mai rapid strada, din câte am înțeles, au ordin să strângă rândurile mai devreme.
Cu greu am ajuns să informăm și să mobilizăm o bucată bună de populație, iar ei vin cu niste pastile și strică tot. Se tem, firește, puterea corupe, puterea stă de vorbă doar cu puterea, sunt mize nebănuite, dar ponoasele o să le tragem tot noi.


Eu o să mă opun din toate puterile, o să ies în stradă, o să scriu, o să vorbesc pe unde apuc, o să împart pliante și o să ies din nou în stradă, pentru că Roșia Montană nu e doar o localitate pe hartă, Roșia Montană a devenit un simbol al democrației, al luptei anti-sistem. Sistemul e corupt, viciat, bolnav și totul se resfrânge asupra noastră, stă în putere noastră să oprim tăvălugul care rade tot în calea lui, tăvălugul politic al unor reprezentanți care nu mai reprezintă interesele cetățenilor. Asta nu e țata în care eu vreau să trăiesc, îmi amintesc de îndemnul lui Băsescu către femei, ăla în care zicea să facem mai mulți copii, domnule Președinte, asta nu-i țara în care vreau să fac și să cresc eu copii, o țară a dezastrelor ecologice nu-i o țară în care să faci copii!



În concluzie: UNIȚI SALVĂM ROȘIA MONTANĂ


Un articol de Alina Şalavarin

Da-ne like pe facebook!