Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below...

Powered By EXEIdeas

duminică, 13 ianuarie 2013

Urmează rezidenţial cu peron pe dreapta

De vreo două zile ascult obsesiv Travka....Mişto băieţi, chiar dacă la început erau "Kafka... ăia mă!".

Între două strănuturi, o cafea rece şi un bec ars în sufragerie pe care îmi tot zic că o să-l schimb...m-am gândit la locul în care vieţuiesc anul ăsta.  Păi e bine, mai "perfect" decât asta, nu se poate. Stau undeva la margine de urbe, deci unde locuiesc şmecherii. Am metrou la 2 minute de bloc - eh' ia-o p'asta!.  Până acum nimic neobişnuit pentru mine, cei care mă cunosc îmi vor spune: "Ce ai mă, tu mereu ai stat la dracu'n praznic?!"

Am în bloc ceva ce puţini vă permiteţi: supraveghere audio-video în timp real! V-am zis că mă respect!  Nu, nu am companie de pază angajată de administraţie, suntem şi mai evoluaţi, avem agenţi infiltraţi! Nici n-ai zice că ei cu asta se ocupă. Discreţi, bine organizaţi, ei asta fac zi-lumină.

Cum? Ce? Când?....Muritorilor, habar nu aveţi!

Când m-am mutat aici, mi s-a spus: uşa de la palier se încuie de fiecare dată! Bine mă, se încuie. E bine: nu ies ăştia să fumeze p-aci, nu intră animale, nu vin cerşetori...băieti de caracter ăştia cu uşa lor! Am aflat eu apoi ce-i şi cu uşa asta: se închide ca să nu evadeze cele 6 pisici infernal de grase ale vecinei, care noaptea zac pe palier....cred şi eu, cum mama dracului să dormi cu şase chestii d-astea într-un apartament de 40mp?!  Revin la uşa. Acum câteva luni bune; am musafiri (ca orice animal la vârsta mea). Vinerea, ies repede,  bagaje, chei, de toate, hai, hai, hai, repede! Cred că am uitat să încui afurisenia! Pe dracu', ştiu sigur că am încuiat! Săptămâna următoare, ajuns seara acasa, intru pe palier, vecina (mai în vârstă - m-a învăţat mama să fiu politicos). Dau să descui uşa. "Să ştiţi că la noi aici uşa se încuie de fiecare dată!"....Vezi bă prostule, nu ai încuiat, ce dobitoc! Cu cine vorbeşte asta mă?!...a..eu! 

- "Da doamnă ştiu, de obicei şi eu o încui, e posibil să fi uitat o dată, dar o încui mereu."
- "Da, da vineri nu aţi încuiat, aţi ieşit cu o domnişoară şi nu aţi mai încuiat! Să ştiţi că uşa se încuie!"

A urmat o discutie scurtă în care am lasat o impresie de vecin neinteresat de activitatea civică a blocului. Bineînţeles că am ţinut să-mi exprim opinia conform căreia nu-i treaba vreunui vecin cine vine şi pleacă de la mine de acasă....sigur nu a priceput principiul, dar e bine ca nu am capra aici, altfel mi-ar fi murit deja, capra!

Am zis că-i vreun eveniment trecător. Bătrâni nene, se plictisesc, aşa vom ajunge şi noi...mereu îmi zice mama aşa: "Da' eu când o să fiu bătrână tot aşa arţăgos o să fii cu bătrânii?"

 Înainte să plec la ai mei de sărbători, s-a plătit întreţinerea (sunt un bun cetăţean, plătesc într-un bloc în care o dată la două zile se afişează: Plătiţi restanţele! Se va taia apa caldă şi căldura!). E totuşi bine, ajung la administraţie şi tanti de acolo îmi spune: "Ştiţi că este o problemă la dumneavoastră!"

-"Aoleu, cum aşa, că doar am fost cuminte!"(râd nevinovat)
- "S-a făcut o încurcătura la noi aici şi dumneavoastră nu aveţi trecut pe nimeni la întreţinere."
-"Probabil, dar eu v-am anunţat când m-am mutat aici!"
-"Da. Ştiu. Problema e la noi. O să vă pun cheltuielile aferente în facturile următoare."
-"Ah, da, nu-i bai, să fim corecţi până la urmă, nu?!"
-"Da, aşa e! Dar s-au cam sesizat vecinii şi..."
Din momentul ală am rămas cam...prost...auzi tu ce griji au ăştia care oricum nu îşi plătesc întreţinerea....Fac scandal că am eu 0.5 persoane pe factură! Sunt scund bă, am 1,50!/ Aici locuieşte un copil sugar, singur, d'aia e doar 0,5!

Zilele trecute, vin seara acasă, scoala, alergatură şi pe la ceea ce sper să se concretizeze în job, oboseală...ştie toată lumea sentimentul. Descui uşa de la palier şi din pământ apare o babă: "Să ştiţi că aveţi probleme, să mergeţi să vi le rezolvaţi!"

Frate, Mama Omida stă în blocul ăsta! De unde ştie tanti că eu îs obosit şi surescitat?! Mişto!

-"Ce probleme doamnă?"
-"Păi sunteţi proprietar, sau chiriaş?"
Da mă, ce mama dracu', doar nu stai de vorbă cu toţi cioclaşii!
-"Ce relevanţă are? Conteaza?"
-"Nu aveţi pe nimeni trecut la întreţinere!"

Mi-a picat fisa!

-"Da, ştiu s-a rezolvat, am vorbit la administraţie. Totuşi nu este problema dumneavoastră, e problema mea cu administraţia şi proprietarul, nu aveţi dumneavoastră treabă!"

După ce m-am ofuscat puţin a schimbat tonul, am primit replica aia clasica: nu trebuie să vă supăraţi, suntem şi noi bătrâni. Am aflat apoi că tanti e preşedinte de bloc.  Păi zi bre' aşa, că nu mă mai supăr....aha...acuma! Deci era şeful serviciului de informare de pe scară...v-am zis că's camuflaţi!




Chestia asta m-a enervat pe moment...nu poţi să mai faci nimic de oamenii aştia, dar dacă te gândeşti...mă simt perfect în siguranţă! Babuţa de la unu' va şti dacă cineva îmi sparge casa, sau maşina, sau mai ştiu eu ce se mai poate întâmpla.

Oare când o să înveţe şi naţia asta că civilizat e să îţi vezi de oala ta de ciorbă, nu de a vecinului...Şi când te gândeşti că generaţia asta trebuia să educe generaţia părinţilor noştri şi a mea. Cu asemenea pârâcioşi te apucă groaza!


Să aveţi o duminică...în ceaţă! :))





Da-ne like pe facebook!